افزایش میدان جولان آئدس در مازندران؛ پشه‌ها به محمودآباد رسیدند نمره پایین بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی در ۵ ماهه اول سال عزم جدی وزیر بهداشت در خصوص اجرای قانون «جوانی جمعیت» افسردگی، از نشانه‌های اولیه آلزایمر | ارتباط بین افسردگی و آلزایمر چیست؟ گلایه سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از عرضه نان در نانوایی‌ها بالاتر از قیمت مصوب شیر مادر، نوزادان را در برابر ابتلا به بیماری‌های گوارشی ایمن می‌کند استقرار ۳۰ گروه «واکنش سریع» اورژانس در محدوده حرم مطهر رضوی وضعیت ترافیکی محور‌های منتهی به مشهد| مشکل ترافیکی در جاده‌ها وجود ندارد رشد ۴۶ درصدی اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی در روز رحلت پیامبر (ص) دلیل ازدحام مسافران در فرودگاه امام (ره) چه بود؟ علت حذف مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان بهزیستی چیست؟ مرگ حداقل ۱۳ شهروند فیلیپینی بر اثر طوفان «یاگی» ترافیک سنگین در پلیس راه شاهد به سمت خروجی مشهدمقدس (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) شیوه پرداخت در نظام سلامت تغییر می‌کند | بیمه‌ها قادر به پرداخت به موقع مطالبات مراکز می‌شوند فعالیت ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب در ایام دهه پایانی ماه صفر در مشهد تردد ۷۲ درصد از قطار‌های مسافربری کشور در مسیر مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ١٣ شهریور ١۴٠٣) | افزایش ٣ تا ۵ درجه‌ای دما در خراسان رضوی کمبود انسولین و مشکلات بیماران دیابتی | چرا انسولین نیست؟ شغل پدران رتبه‌ برتر‌های کنکور امسال چیست؟ مهاجرت؛ موضوع تهدیدکننده «سلامت» | توزیع نیروی انسانی در حوزه سلامت متناسب نیست تاکید وزیر‎ بهداشت بر اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تصادف سمند در بولوار نماز مشهد حادثه آفرید (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای سرقت‌های عجیب بولوار توس مشهد | کشف یک راز کثیف مینی بوسی

  • کد خبر: ۲۴۸۸۱۲
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
ماجرای سرقت‌های عجیب بولوار توس مشهد | کشف یک راز کثیف مینی بوسی
ماجرای سرقت‌های عجیب قطعات خودرو‌های سنگین در بولوار توس مشهد با ورود مأموران کلانتری معراج تمام شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شگرد مرموزانه‌ای را پیش گرفته بود، به‌طوری که هیچ‌کس به او در صحنه‌های سرقت شک نمی‌کرد. از سویی گزارش‌های پی‌درپی سرقت قطعات خودرو‌های سنگین، پلیس را در حالی به محدوده جغرافیای جرم کشانده بود که نه اثری از سارق بود و نه شهروندان چیزی دیده بودند.

بازرسی‌های میدانی وقتی با واقعیت مجازی که از سوی دوربین‌های مداربسته ثبت شده بود گره خورد، باز هم هیچ نکته مشکوکی کشف نشد. پلیس در این پرونده به دنبال ردپای یک موتورسیکلت بدون پلاک یا خودرو سرقتی با پلاک مخدوش بود، اما هیچ اثری از این وسایل نقلیه در تصاویر به دست نیامد. تحقیقات ادامه یافت تا اینکه ردپای یک مینی‌بوس صد‌ها میلیونی در این پرونده پیدا شد که تحقیقات بعدی نشان داد راننده این خودرو مرموز مسافربری، در واقع در پوشش مسافرکشی اقدام به این سرقت‌های خیابانی کرده است.

اولین واکنش پلیس به این پرونده با گزارش راننده یک خودرو سنگین آغاز شد که اعلام کرده بود باتری خودرویش در حاشیه خیابان سرقت شده است. این گزارش چندین نوبت دیگر نیز تکرار شد تا جایی که سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظــامی استـــان، بـــاتوجه‌به محدوده سرقت‌ها افسران کلانتری معراج مشهد را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.

سرگرد امیررضا فعال، رئیس کلانتری معراج مشهد، بلافاصله گروهی از افسران این کلانتری را برای بررسی موضوع راهی میدان کرد. بررسی‌ها نشان داد که سرقت‌های مختلفی در بولوار توس و مناطق اطراف آن انجام شده است.

هیچ مورد مشکوکی نبود

اولین گام مأموران شنیدن اظهارات مال‌باختگان و تحقیق از شاهدان بود، اما نه مال‌باختگان هنگام سرقت به چیزی مشکوک شده بودند و نه رهگذر‌ها چیزی دیده بودند. البته بخش زیادی از این سرقت‌ها در نیمه شب صورت گرفته بود که نبود شاهد دور از ذهن نبود. اما درباره سرقت‌هایی که حوالی ابتدای شب صورت گرفته بود، مشکوک نشدن اهالی محل به سارق یا سارقان، این احتمال را نشان می‌داد که سارق از شگرد خاصی استفاده کرده باشد.

تا اینجا مأموران نتوانسته بودند سرنخ دندان‌گیری به دست بیاورند. در ادامه افسران کلانتری معراج، بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته را در دستورکارشان قرار دادند. در بررسی این تصاویر نیز هیچ مورد مشکوکی وجود نداشت، نه معتاد متجاهری در قاب دوربین‌ها ظاهر شده بود با کیسه‌ای بر دوش و نه وسیله نقلیه مشکوکی که در آن لحظه نباید آنجا می‌بود.

تا اینجا هیچ مورد مشکوکی کشف نشده بود تا اینکه یکی از افسران در بازبینی تصاویر ضبط شده، ناگهان انگشت روی مینی‌بوسی سفیدرنگ با جلوپنجره نارنجی گذاشت که در بیشتر صحنه‌های سرقت در گوشه‌ای متوقف شده بود.

یک سرنخ مهم

با کشف یک سرنخ مهم و البته عجیب، مشخصات خودرو مینی‌بوس به واحد‌های گشتی سطح منطقه اعلام شد. گشت‌های شبانه‌روزی ادامه یافت تا آنجا که گروه گشتی این کلانتری ساعت سه بامداد چند روز پیش، این خودرو را که درست مقابل یک کامیونت متوقف شده بود، در خیابان توس ۵۳ دیدند. مأموران زمانی برای بررسی موضوع از خودرو پیاده شدند که راننده این خودرو مسافربری مشغول بازکردن باتری کامیونت بود. این متهم با مشاهده مأموران به‌سرعت به داخل مینی‌بوس روشن پرید و سعی کرد از منطقه متواری شود.

مأموران با مشاهده گریختن مینی‌بوس، عملیات تعقیب و گریز را آغاز کردند و گروه دیگری از افسران این کلانتری راه مینی‌بوس را با خودرو سازمانی بستند و راننده ناچار به توقف شد.

دستگیری سارق سابقه‌دار

«مجتبی. د» متهم سی و پنج‌ساله، بلافاصله به همراه مینی‌بوس به کلانتری منتقل شد تا در بازجویی‌ها اعلام کند چرا به‌جای جابه‌جایی مسافر که درآمد خوبی نیز دارد، اقدام به سرقت از دیگر خودرو‌ها کرده است. بررسی سوابق متهم نشان داد که او پیش‌تر نیز سه مرتبه به علت سرقت بازداشت شده است، در بازرسی از خودرو او نیز تعدادی آچار و تایلور (لاستیک درآور) و ۱۰ باتری سرقتی خودرو کشف شد. تحقیقات در این پرونده تا مشخص‌شدن تعداد دقیق سرقت‌های متهم و انگیزه او از این سرقت‌ها ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->